Lorem Ipsum
A Világegyetem (Kozmikus Elme) arcai: interaktív - kvantum-vákuumból
kiemelkedő - holografikus
Interaktív Világegyetem
Isten így szólt Ábrahámhoz:
"Ha én nem lennék, te nem lennél itt."
"Tudom, Uram" válaszolta Ábrahám,
"de ha én nem lennék, senki nem gondolna Rád."
(Régi zsidó bölcsesség - Timothy Ferris “A Világmindenség” c. könyvének
‘Helyünk a világban fejezetéből).
A
‘koppenhágai
Interpretáció’
a
kvantummechanika
egyik
értelmezése.
Kvantumfizikai
kísérletek
bizonyítják,
hogy
egy
elektronnak
már
a
megfigyelése
is
hat
a
tulajdonságaira.
A
kísérletek
arra
engednek
következtetni,
hogy
a
megfigyelés
egyfajta
teremtő
aktus,
azaz
a
tudat
teremtő
módon
vesz
részt
a
folyamatban.
Ennek
alapján
egyes
tudósok
szerint
a
Világegyetem
is
csak
a
megfigyelők
révén
válik
valóságossá.
Ezek
a
dolgok
egy
olyan
interaktív
Világegyetemet
takarhatnak, amelyet (részben) mi
alakítunk
.
J.
A.
Wheeler
(1911
–
2008),
a
híres
amerikai
elméleti
fizikus
felvetése
szerint
olyan
univerzumnak
vagyunk
a
részei,
ami
folyamatban
lévő
mű;
aprócska
foltjai
vagyunk
a
világegyetemnek,
mely
önmagára
tekint
–
és
építi
önmagát
.
Nemcsak
a
jövő
nem
meghatározott
még:
a
múlt
sem
az
.
Az
említett
jelenségek
teljesen
felrúgják
azt, amit eddig a világról tudtunk: úgy néz ki, hogy a
tudat
alakítja a v
alóságot.
Wheeler nézetei szerint az egész univerzum minden pillanatban tele
van olyan eseményekkel, ahol számtalan kölcsönhatás lehetséges
kimenetelei válnak valóssá, s ahol a kvantummechanikában benne-
rejlő határtalan változatosság fizikai kozmoszként nyilvánul meg.
S mi csak egy apró részét látjuk ennek a kozmosznak. Wheeler azt
gyanítja, hogy az univerzum legnagyobb része hatalmas bizonyta-
lansági felhőkből áll, melyek még nem léptek kölcsönhatásba sem tudatos megfigyelővel, sem egy kupac élettelen
anyaggal.
Wheeler az 1999-es önéletrajzában három periódusként írja le saját intellektuális fejlődését.
Az első periódusban, amely karrierje kezdetétől az 1950-es évek elejéig tartott, annak a bűvöletében élt, hogy
minden részecske.
Második periódusát – nagyjából 1952-től, amikor saját szavaival „beleszeretett” az általános relativitás és gra-
vitáció elméletébe –, gondolkodását az határozta meg, hogy a részecskék valójában az elektromos, mágneses
és gravitációs mezők megnyilvánulásai, vagyis minden mező.
Amikor az életrajzát írta, Wheeler már olyan világot látott maga előtt, amely-
ben minden információ. „Minél jobban tanulmányoztam a kvantum misztériumát
és azt a különös képességünket, hogy felfogjuk a világot, amelyben élünk, annál
inkább láttam a logika és az információ szerepét a fizikai elmélet alapjaiként.” -
Felvetődik a kérdés, hogy honnan van az információ? Vajon jogos-e azt feltéte-
lezni, hogy az információ egyben kommunikáció is, és hogy az információ
mögött intelligens Elme áll, ahogy Planck tanította?
Egy kapcsolódó érdekesség: a Portsmouthi Egyetem fizikusának, Melvin Vopsonnak a kutatása szerint az egész
világegyetem és a mi objektív valóságunk nem több egy szuperfejlett virtuális valóság illúziójánál. Ahogy az
Indy100 írja, a fizikus kijelentette, hogy a fizikai valóság információdarabokból áll össze, és hogy elmélete szerint
az információ lehet a titokzatos sötét anyag, ami az univerzum közel egyharmadát alkotja, és amiről szinte
semmit nem tud a mai tudomány.
Az
emberiség
nagy
tudásra
tett
szert
a
környezete
megismerésében,
de
minél
több
dolgot
ismerünk
meg
a
világ-
ról,
annál
több
új
kérdőjel
keletkezik.
A
Kozmosz
engedi
magát
megismerni,
mégis
elfátyolozza
az
alapvető
kérdéseket.
Nem
ismerjük
a
Kozmosz
igazi
szerkezetét,
a
tömegének
95%-át
kitevő
ún.
sötét
energia
és
sötét
anyag
és
még
sok
minden
rejtély
előttünk
(a
korábbi
elképzelésekkel
ellentétben
a
sötét
energia
a
fekete
lyukak
belsejében
található)
.
Nem
ismerjük,
hogy
mi
az
egyébként
létező
telepátia
,
a
távgyógyítás
,
a
“tisztánlátás"
vagy éppen
az
evolúció
valódi mechanizmusa; lehet, h
ogy a módszereinkben van hiba.
•
Érdekes adalék környezetünk megismerése kapcsán Edmund Husserl német
filozófus (1859 – 1938) tudománykritikája, amit Karsai Gábor fogalmaz meg
egy írásában: “…Husserl szerint.. a tudományok megfeledkeztek környező
világunk tapasztalásának szubjektív (emocionális, intuitív stb.) tartalmairól.
Hétköznapi valóságunk nem egy matematikailag determinált, tehetetlen és
mechanikus világ, hanem »eleven mező, hangulatoknak és átváltozásoknak
alávetett nyílt és dinamikus táj«. Még a tudósok is ebből a meghatározatlan
tapasztalati mezőből kiindulva vizsgálódnak, a szubjektív tapasztalás eleven
pulzálása nem szakítható ki az elemzett dolgokból. Sohasem válhatnak a világ puszta szemlélőivé, mert
motivációikat, emócióikat, értékeléseiket, értelmezéseiket mindig ebből a nem-teoretizált, spontán módon
megélt tapasztapasztalati világból merítik…”
•
A téma művelődéstörténeti értelmezését lásd még Hankiss Elemér esszéjében: Kvantummechanika és az
élet értelme.
Ákása mező, kvantumvákuum
A
jelenségek
tér-idõ
világa
mögötti
láthatatlan
valóságot
az
ókori
indiai
bölcselet
ákásának
nevezi:
“Ez
egy,
a
mindenséget
betöltő,
mindenen
átható,
láthatatlan
anyag,
amelyből
minden
anyagi
jelenség
kialakul.
Az
ákása
mozdulatlan,
elsődleges
mivoltával
nem
szerepel
a
világ
életfolyamatában,
mert
a
létfolyamat
azáltal
áll
elő,
hogy
az
egyetemes,
központi
Akarat,
a
Létforrás Ereje, mozgásba hozza.”
A
modern
fizikában
az
ákását
egyesek
a
meglehetősen
rejtélyes
kvantum-
vákuummal
azonosítják.
-
Grandpierre
Attila
meghökkentő
gondolatmenete
szerint
a
kvantum-vákuum
áthidalja
az
egyébként
áthidalhatatlannak
látszó
szakadékot
a
szellem
és
az
anyag
között.
A
kvantum-vákuum
a
Kozmikus
Elme
kesztyűje,
ezzel
irányítja
az
anyag
mozgását
szerte
a
Világegyetemben,
egyetlen
téren
viszont
nem
a
Kozmikus
Elme
irányít:
szervezetünkön,
elménken
belül
nekünk
adta
át
az
irányítást
.
-
Hasonló
Fred
Hoyle
-
az
egyik
legnagyobb
kozmológus
–
véleménye.
„Fred
Hoyle
meggyőződése
az
volt,
hogy
a
Kozmoszt
egyféle
szuperintelligencia
szabályozza,
aki
vagy
ami
(sic!)
a
kvantumfolyamatokon
át
irányítja
a
fejlődést
...
A
szuperintelligencia
kész
gondolatokat
ültethet
el
az
emberi
agyban.
Hoyle
szerint
ez
a
matematikai
vagy
zenei
ihlet
alapja.”
-
Érdekes,
hogy
egy
hasonló
fogalom
a
filmvilágba
is
beszivárgott:
“
Az
Erő
legyen
veled!”
szállóige
talán
egy
ilyen
erőtérre
utal
a
Star
Wars
filmsorozatban.
Holografikus Univerzum
A
dolgok
egy
másik,
-
a
fentiekkel
mégis
összefonódó
-
radikális
megközelítése
David
Bohm
kvantumfizikus
elmélete,
aki
az
Univerzumot
differenciált
és
mégis
osztatlan
egészként
írja
le.
Véleménye
szerint
a
fizikai
valóság
nem
különálló
tárgyak
gyűjteménye,
hanem
osztatlan
egész,
amely
állandó
dinamikus
mozgásban
van,
amelynek
minden
része
"összekapcsolódik
és
egyesül
egy
teljes
egészben."
Ez
az
osztatlan
egész
egy
állandó
áramlás
és
változás
,
egyfajta
láthatatlan
éter,
amelyből
minden
dolog
ered,
és
amelybe
végül
minden
feloldódik,
-
még
az
elme
és
az
anyag
is
egységesek,
ugyanígy
az
élő
és
élettelen
entitások
sem
különállóak
.
Bohm
ezt az áramlást
holomovement
-nek nevezi.
Bohm
szerint
mindaz,
amit
a
mi
világunknak
érzékelünk,
valami
sokkal
valóságosabbnak
a
tükröződése,
amely
a
teremtés
egy
mélyebb
síkján
megy
végbe.
Szerinte
(a
korábban
már
említett)
Alain
Aspect
ered-
ményei
közvetve
az
objektív
valóság
cáfolatát
jelentik:
az
Univerzum
kézzelfogható
szilárd
formája
csupán
látszólagos,
a mindenki által megélt valóság egy
gigantikus hologram
.
Karl
Pribram
,
a
Stanford
egyetem
neurofiziológusa
hasonló
eredményre
jutott.
Az
emlékeket
nem
neuronok
vagy
idegsejtek
kis
csoportja
őrzi,
hanem
idegi
impulzusok
mintázatába
kódolva
hordozzuk,
ahogy
a
lézerfény
interfe-
renciája elmenti a holografikus képet: az agyunk holografiku
s tár.
(A hologramról
röviden
)
.
Bohm
és
Pribram
elmélete
szerint
a
világ
megfogható
képe
csak
másodlagos
valóság,
a
tényleges
környezet
frekvenciák
holografikus
kavalkádja.
Ebből
a
holografikus
agy
csupán
néhány
fontos
frekvenciát
választ
ki,
és
érzékszervek
jeleként
értelmezi.
Eközben
az
objektív
valóság
teljesen
elsikkad.
Keleti
vallások
már
régóta
azt
tartják,
hogy
az
anyagi
világ
illúzió,
és
bár
azt
gondolhatjuk,
hogy
fizikai
lényként
mozoghatunk
a
fizikai
világban,
ez
is
csak
képzelődés.
Valójában
vevő-készülékek
vagyunk
a
frakvenciák
tengerében,
és
amit
kiszűrünk
ebből
a
kavalkádból,
az
csak
egy
szelete
a valóságnak.
A
részecskéket
azért
látjuk
egymástól
elválasztva,
mert
csak
a
valóság
egy
szeletét
érzékeljük.
Az
ilyen
részecskék
nem
különállóak,
hanem
részei
a
mélyebben
meghúzódó
egésznek,
amely
holografikus
oszthatatlanként
viselkedik.
És
mivel
a
fizikai
valóságban
mindent
ez épít fel, az univerzum is csak egy illúzió.
A
világegyetetemnek
ezen
fantomszerű
viselkedése
mellett
más
megdöbbentő
tulajdonságai
is
lehetnek.
Ha
a
szubatomi
részecskék
csak
látszólag
szétválaszthatóak,
az
annyit
is
tesz,
hogy
a
valóság
mélyebb
szintjein
a
teljes
világegyetem
összefügg
.
Az
emberi
agyban
meghúzódó
szénatom
elektronjai
kapcsolatban
állnak
a
Nap
vagy
tetszőleges
távoli
csillag
felszínén
lévő
hidrogén-atomok protonjaival.
Az elméletnek mély filozófiai vonatkozásai vannak. Olyan világnézetet ad, amely lehetővé teszi a fizikai jelensé
-gek átfogó megértését, és azt sugallja, hogy az anyagi és a tudati világ ugyanazon egyetlen, töretlen és totális
mozgásfolyamat része. Mindez hasonlít Platón ideatanára, Eckhart mester misztikus gondolataira, A.N.
Whitehead folyamat-filozófiájára, vagy Seth (lásd a DOCTOR WHO felülről blokkot) leírásaira.
•
Bohm
elmélete
mellett
más
-
részben
hasonló
-
megfontolások
is
léteznek
a
holografikus
univerzumról,
ilyen
pl.
Juan
Maldacena
vagy
Kostas
Skenderis
elméleti
fizikusok
modellje,
mely
szerint
nem
lehetetlen,
hogy
Univerzumunk csak egy másiknak a vetülete.
Sk
enderis
szerint
bár
Einstein
relativitáselmélete
szinte
minden
nagy
léptékű
dolgot
megmagyaráz
a
világegyetemben,
ha
az
Univerzum
eredetét
és
mechanizmusát
a
kvantumok
szintjén
vizsgáljuk,
nem
sokat
segít.
•
A
témakörrel
Michael
Talbot
is
részletesen
foglalkozik
a
Holografikus
Univerzum
c.
könyvében
(
magyarul
is
megjelent).
A
könyv
ismertetője
szerint
“Az
elképzelés,
hogy
a
Világ-
mindenség
egy
egységes
mezőként
mind
az
Anyagot,
mind
a
Tudatosságot
magában
foglaló
hatalmas
hologram
-
egyfajta
elmeszülemény,
amit
legalábbis
részben
az
emberi
elme
hoz
létre
-
biztosan
izgalomba
hoz
mindenkit,
aki
már
feltette
magának
az
ominózus
kérdést:
Mi
a
valóság?...
Ez
a
figyelemreméltó
újfajta
univerzum-látásmód
megmagyarázza
nemcsak
a
fizika
mindezidáig
megoldatlan
rejtélyeit,
hanem
az
olyan
titokzatos
jelenségeket
is,
mint
a
telepátia,
testen
kívüli
élmények,
halálközeli
élmények,
„tisztánlátó"
álmok,
sőt
az
olyan
vallásos
,
spirituális
élményeket
is,
mint
az
egység
érzését
a
Világmindenséggel,
valamint
a
csodálatos
gyógyulásokat.”
Keleti vallások
Már
szó
volt
róla,
hogy
ez
a
látásmód
rokon
a
védikus,
a
buddhista,
illetve
kínai bölcseletekkel, vallási irányzatokkal:
"A
keleti
vallások
fontos
alapgondolata,
hogy
az
érzékszerveinkkel
tapasztalható
valóság
nem
a
végső
valóság.
Az
csupán
a
valóság
felszíne,
olyan,
mint
valami
díszlet,
amely
mögött
egy
más
természetű,
mélyebb
valóság
lappang,
ámde
ezek
között
a
határvonal
homályos,
elmosódott,
nem
teljesen
definiálható.
Hogy
mi
a
mélyebb
valóság
lényege,
azt
szavakban
megmagyarázni
nem
lehet.
Bármiféle
szöveges
magyarázat
hasonló
akadályba
ütközik,
mint
amikor
egy
született
vak
embernek
kell
megmagyarázni
a
citromsárga
és
a
narancssárga
színek
közötti
különbséget.
A
kínai
bölcs
Lao-Ce
szerint
az
igazi
„TAO”
szavakban
ki
nem
fejezhető."
(Héjjas István: A keleti vallások
filozófiája és világképe
)
A többszintű valóság nem új gondolat, vallási filozófiák is leírják, esetenként bizarr okfejtéssel.
Kreatív Tudat 1
Univerzum: Interaktív, kvantum alapú, holografikus modell
VALÓJÁBAN VEVŐKÉSZÜLÉKEK
VAGYUNK A FREKVENCIÁK
TENGERÉBEN, ÉS AMIT KISZŰ-
RÜNK EBBŐL A KAVALKÁDBÓL,
AZ CSAK EGY SZELETE A VALÓ-
SÁGNAK.
OLYAN
UNIVERZUMNAK
VAGYUNK
A
RÉSZEI,
AMELY
FOLYAMATBAN
LÉVŐ
MŰ;
ÖNMAGÁRA
TEKINT
–
ÉS
ÉPÍTI
ÖNMAGÁT:
ÚGY
NÉZ
KI,
HOGY
A
TUDAT ALAKÍTJA A VALÓSÁGOT.
(a képek nagyíthatók, bennük szöveggel )
.
A kozmikus kocka
Az elméletek persze változhatnak, de véleményem szerint
Isten dobja el
a teremtés kozmikus kockáját,
így bármelyik elméletet választjuk, mindig a tervezettség valamilyen fajtájánál lukadunk ki.
“A szem, amellyel Istent látom, ugyanaz a szem, amelyben
Isten engem lát; az én szemem és Isten szeme egy szem, egy
látás, egy megismerés és egy szeretet.”
(Eckhart mester)
A keresztény misztikus gondolkodó Eckhart mester (1260 -
1327) szerint Istennek nem úgy van léte, mint a teremtett
létezőknek, hanem Ő maga a lét, és minden létező Istenben
létezik.
X
•
““Alain Aspect kutatócsoportja kimutatta, hogy bizonyos körülmények között a fotonok
képesek egymás között az azonnali kommunikációra, függetlenül a közöttük húzódó
távolságtól. A probléma ezzel csak az, hogy ellentmond Einstein speciális relativitás-
elméletének, , miszerint semmilyen információ nem haladhat a fénysebességnél gyorsabban.
•
David Bohm, az University of London fizikusa arra jutott, hogy Alain Aspect eredményei
közvetve az objektív valóság cáfolatát jelentik: az Univerzum kézzelfogható szilárd formája
csupán látszólagos, a mindenki által megélt valóság gigantikus hologram.
•
Bohm szerint a szubatomi részecskék nem azért képesek egymással kapcsolatban marad-ni,
függetlenül a távolságtól, mert valami titokzatos jel áramlik közöttük. Ehelyett a szétvá-
lasztottságuk nem más, mint a megfigyelőt becsapó illúzió.
•
A jobb megértés érdekében Bohm a következő példát vezeti elő. Képzeljünk el
egy akváriumot, amelyben egy hal úszkál.
Az akváriumot nem láthatjuk közvetlenül, és a benne szereplő világról is csak tévékamerák
révén értesülünk. Az egyik kamera az akvárium elejét veszi, a másik az oldalát. A megfigyelő a
két monitor képét figyelve azt gondolhatja, hogy a két hal külön-külön létezik, majd a halakat
tovább figyelve felfedezi, hogy valami kapcsolat van közöttük.
Amikor az egyik hal elfordul, a másik ugyanabban a pillanatban hasonló fordulót végez.
Ugyanígy amikor az egyiknek az eleje látszik, a másik mindig az oldalát mutatja. Ha a teljes
összeállítás továbbra is rejtve marad a megfigyelő előtt, az nyugodtan feltételezheti, hogy a
halak valahogy összebeszélnek, ezért mozognak egyszerre.”
(Hologram a való világ? - Index, tudomány)
X
-
A buddhizmus megkülönböztet köznapi értelemben vett igazságot és magasabb értelemben vett igazságot.
A VI. sz.-ban élt Csí-Cang kínai buddhista szerzetes ezen belül is a kettős igazság három szintjét írja le.
•
> Eszerint a köznapi ember csak Yu típusú, azaz létező dolgokat ismer és nincs tudása a Wu
típusú dolgokról, azaz a nem létezőről. Buddha szerint azonban lényegében minden dolog nem
létező, Wu típusú, vagyis üresség. Ezen a szinten tehát a köznapi igazság az, hogy minden dolog
Yu, a magasabb igazság pedig az, hogy minden dolog Wu.
•
>> A második szinten felismerhetjük, hogy a dolgok létezése esetleges, ideiglenes, mivel a
dolgok elpusztíthatók. Egyoldalú ezért az az állítás, amely szerint minden dolog Yu, de az is,
hogy minden dolog Wu, mivel eszerint, ha valami Yu, akkor az nem lehet Wu és viszont. Ezen a
szinten tehát a köznapi igazság az, hogy minden dolog Yu is és Wu is egyszerre. A magasabb
igazság viszont az, hogy a tapasztalható világ sem nem Yu, sem nem Wu.
•
>>> A harmadik szinten felismerhetjük, hogy egyoldalú az az állítás, miszerint a világ Yu és Wu
is egyszerre, de az is, hogy a világ sem nem Yu, sem nem Wu. Az állítások egy- vagy
többoldalúságának megállapításához ui. a dolgok megkülönböztetése szükséges, de minden
megkülönböztetés önmagában egyoldalú. A köznapi igazság tehát ezen a szinten az, hogy a
világ egyrészt Yu is meg Wu is egyszerre, de másrészt ugyanakkor sem nem Yu, sem nem Wu. --
A magasabb igazság szerint viszont igaz is meg nem is igaz az, hogy a világ Yu is meg Wu is
egyszerre, de egyben sem nem Yu, sem nem Wu. Ezzel a magasabb igazság egyoldalú is és
nem egyoldalú egyszerre.
(Héjjas István - A modern tudomány és a keleti bölcselet, Orientpress 1990 / Garma C C Chang - The
Buddhist Teaching of Totality. The Philosophy of Hwa Yen Buddhism).
X
Az egyik leghíresebb távgyógyító az amerikai Edgar Cayce
(1877-1945) volt, aki tisztánlátó közléseit alvás közben,
jegyzőkönyvvezető jelenlétében tette. Negyvenhárom év
alatt harmincezer ilyen dokumentált eset maradt fenn.
Elsősorban betegeknek adott pontos képet
betegségükhöz és gyógymódot, illetve gyógyszereket
ajánlott hipnotikus álomba merülve. A diagnózis és
terápia az esetek kilencven százalékában helyesnek
bizonyult. Soha nem tanulta az orvoslást, a tudósok,
orvosok megvizsgálták, és nem találtak tudományos
magyarázatot a jelenségre. Soha nem kereste a
népszerűséget, nem a pénz hajszolásáért tevékenykedett.
X
-
Részlet Karsai Gábor - Filozófia és ökológia c. írásából.
… Husserl tudománykritikája.
•
“....A modern kor válságának fő oka tehát Husserl szerint az, hogy a tudományok megfeledkeztek
környező világunk tapasztalásának szubjektív (emocionális, intuitív stb.) tartalmairól. Hétköznapi
valóságunk nem egy matematikailag determinált, tehetetlen és mechanikus világ, hanem "eleven mező,
hangulatoknak és átváltozásoknak alávetett nyílt és dinamikus táj". Még a tudósok is ebből a
meghatározatlan tapasztalati mezőből kiindulva vizsgálódnak, a szubjektív tapasztalás eleven
pulzálása nem szakítható ki az elemzett dolgokból. Sohasem válhatnak a világ puszta szemlélőivé,
mert motivációikat, emócióikat, értékeléseiket, értelmezéseiket mindig ebből a nem-teoretizált,
spontán módon megélt tapasztalati világból merítik.
•
A tapasztalati világ egyszerre talaj, amelyben a tudományok gyökereznek, és gazdag humusz, amelybe
eredményeik – tápanyagként vagy méregként – visszatérnek. A közvetlen tapasztalás fluid világát a
tudományok "merőben szubjektív", másodlagos tartományként tüntették fel a mérhető tudományos
"tények" "igazibb", elsődleges valóságához képest.
•
A valóság a feje tetejére állt: az atomok, részecskék valóságosabbak, mint az érzékszerveinkkel észlelt
világ; az érző és gondolkodó élőlények valójában szervekből álló mechanikus testek, a személy nem
más, mint az anatómiai test puszta epifenoménje (másodlagos fontosságú kisérő jelensége - thorn).
Még a pszichológia is – amelynek feladata a tapasztalás szubjektív természetének leírása lenne – a
pozitív tudományok módszertani eszményét követte, és a pszichét meghatározott, objektív "tárggyá"
tette.”
X
A hologram legismertebb formája a lézerek felhasználásával készített
háromdimenziós fénykép. A leképezendő tárgyat először lézersugárral
világítják meg. A megvilágításra használt lézersugár fényét egy tükörrel
megosztják, egyik nyaláb közvetlen a fotólemezre vetül, míg a másik a
leképezendő tárgyra és aztán a lemezre. A fotólemezen aztán ez a két
lézernyaláb interferál egymással és tulajdonképpen ezt az
interferenciamintát örökítik meg a képen. Előhíváskor a fotó sötét és
fényes foltok kavalkádja, ám ha lézerfénnyel világítjuk meg,
megláthatjuk az eredeti tárgy háromdimenziós képét.
X