© þ thorny question

Blog

A Facebook társalapítója szerint Zuckerberg - aki a döntéshozó részvények 60%-t birtokolja - egyedül dönthet arról, hogyan ala- kítsa a több mint 2 millárd felhasználóval rendelkező Facebook algoritmusait és ezáltal mit lássanak az emberek a hírfolyamban, milyen személyes biztonsági beállításaik legyenek és milyen üze- neteket kapjanak meg. Ő határozza meg, mi az uszító szöveg és mi az, ami sértő, mi az erőszakos tartalom, - már Ellenőrző Bizott- sága is van. - Az FB új neve META, mások szerint Felügyeleti Kapi- talizmus :-) - Szerinted a FB megfigyel minket? Miért épít arcfelismerő rendszert? Miért avatkozik a politikába egy magánvállalat? Egyszerre érdekes és ijesztő a Microsoft ötlete - hirdetéseket né- zünk és közben pénz keresünk. A koncepció azon az elven alapul, hogy a modern technológia segítségével már monitorozni és ele- mezni lehet egy csomó agyi és testi funkciót. Ha ezeket összekötjük azzal a tevékenységgel, amit a megfigyelt személy az adott időszak- ban végzett, máris kapunk egy csomó olyan adatot, amely felhasz- nálható a tevékenység hatásainak elemzésére. Ezért az információ- ért pedig értelemszerűen a reklám, tartalom vagy termék előállítója szívesen fizet, hiszen az így gyűjtött adatok "őszintébbek" minden kérdőívnél és interjúnál. What Google knows about you. If you use Google Maps or other Google apps, it stores a copy of everywhere you go. Special report: Inside the mass invasion of your privacy. Ha van Google fiókod, valamit láthatsz belőle, mit tárolnak rólad: https://myactivity.google.com/ Soha nem látott dolgozói elégedetlenség feszíti belülről a Google-t.

Adatkezelés a 21. században

Konteo büfé: Mit együnk tata? Big data. - Az alábbi beszélgetés közismert, de olvasd el a lentieket is.

.
A nagy kommunikációs / technológiai cégek a világunkat pozitív módon kitágították (talán még a Frászbúk is), nélkülük ezeket a sorokat sem tudnám leírni, - de nézz bele az újabb véleményekbe is. - A képek nagyíthatók
„Napnál is világosabb, hogy az internetóriások nemcsak segítik az államot, hanem egyre inkább maguk válnak állammá”. Szép dolog ugyan, hogy segédkeznek a járvány megfékezésében, de azért a vál- ságkezelés az állam feladata. És minél nagyobb hatalomra tesznek szert, annál súlyosabb az internetes nagyvállalatok működésével kapcsolatos demokratikus deficit. Ha az állam a koronajárvány idején átengedi nekik a cselekvést, azzal saját magát gyengíti. Az amerikai médiatörvény értelmében az internetóriások nem visel- nek felelősséget az oldalaikon publikált felhasználói tartalmakért, csak a felületet szolgáltatják. Ha így van, akkor közfeladatot látnak el. Mégis szabadon cenzúrázhatnak, azon az alapon, hogy magáncégek. „A nagy internetóriások jó cenzorok akarnak lenni. Csakhogy jó cenzor nem létezik” – olvassuk a hovatovább médiaguruvá avanzsált Niall Fer- guson történész írását a Neue Zürcher Zeitung tárcarovatában. A korábban a cenzúrát határozottan elutasító internetóriások ma a de- mokratikus nyilvánosság védelmének jelszavával szigorú tartalomszű- rési szabályokat vezetnek be.
- Halló! Sarki Pizza? - Nem Uram, ez Google Pizza! - Óh, bocsánat, akkor rossz számot hívtam... - Nem Uram, jó számot hívott! Csak a Google megvásárolta az üzletet. - Oké. Akkor szeretnék rendelni... - Rendben Uram. A szokásosat? - Hogyhogy a szokásosat? Ön ismer engem? - Az adatbázisunk szerint a legutóbbi 12 alkalommal Ön vastag tésztájú pizzát rendelt sajttal, kolbásszal és szalonnával. - Igen, pontosan. Most is azt szeretnék... - Uram, javasolhatnék most valami mást? Egy finom salátatálat? Jégsalátát sárgarépával, ruccolával és paradicsommal? - Micsoda? Utálom a zöldségeket! - Elnézést Uram, de hadd hívjam fel a figyelmét, hogy túl magas a koleszterin szintje! - Micsoda? Ezt meg honnan veszi? - A telefonszáma alapján be tudtuk azonosítani, és így hozzá tudunk férni az Ön orvosi laboratóriumi eredményeihez az utóbbi 7 évből. - Oké, de akkor sem akarom a zöldségeket. Egyébként pedig ne féltsenek, mert szedek gyógyszert a koleszterin szintemre! - Bocsánat Uram, de nem rendszeresen szedi azt a gyógyszert! A kereskedelmi adatbázisunk szerint az utóbbi 4 hónapban mindössze egyszer vásárolt egy 30 tablettás csomagot az Ön utcája végén található gyógyszertárban. - Ugyan már, ez semmit sem bizonyít... Egy másik gyógyszer- tárból vásároltam a többit. - Ne haragudjon Uram, de ez sem lehet, hiszen nem látjuk ezt a kiadást az Ön bankkártya adatbázisán. - Készpénzzel vásároltam, nem bankkártyával. - No de a banki elszámolásán sem látszik, hogy ennyi készpénzt felvett volna! - Vannak más készpénzes forrásaim is! - Na de Uram! Az adóbevallásában ez nem szerepel. Reméljük, hogy nem tagadott le valami bevételi forrást az Adóhatóság elől!? - HAGYJON ENGEM BÉKÉN, MENJEN A FENÉBE! - Sajnálom Uram, de remélem megérti, hogy ezeket az információkat mi kizárólag az Ön érdekében gyűjtjük és használjuk! - ELÉG! Elegem van a Google-ból, Facebook-ból, Twitter-ből, Whatsapp-ból és a többiből. Ki akarok szállni! Elmegyek egy lakatlan szigetre, ahol nincs Internet, kábel TV, és senki aki folyamatosan figyelne és kémkedne utánam! - Megértem Uram! De fel kell hívjam a figyelmét, hogy ehhez előbb meg kell újítania az útlevelét, mivel az 6 héttel ezelőtt lejárt...
KAPCSOLÓDÓ: Veszélyesen nagyra nőttek a Szilícium-völgy liberális urai. A Facebook a telefonszámunkat is odaadja a hirdetőknek. Brit vizsgálat: a Facebook digitális gengszter módjára működik. A Szilícium-völgyi óriások szeretnék a kormányokat távoltartani attól, hogy azok a profit útjába álljanak. Az adatok a világ legfontosabb erőforrásává váltak, a kormányzati adatvédelem elleni vállalati kereszteshadjárat csak most kezdődik…