Blog
A Facebook társalapítója szerint Zuckerberg - aki a döntéshozó
részvények 60%-t birtokolja - egyedül dönthet arról, hogyan ala-
kítsa a több mint 2 millárd felhasználóval rendelkező Facebook
algoritmusait és ezáltal mit lássanak az emberek a hírfolyamban,
milyen személyes biztonsági beállításaik legyenek és milyen üze-
neteket kapjanak meg. Ő határozza meg, mi az uszító szöveg és
mi az, ami sértő, mi az erőszakos tartalom, - már Ellenőrző Bizott-
sága is van. - Az FB új neve META, mások szerint Felügyeleti Kapi-
talizmus :-) - Szerinted a FB megfigyel minket? Miért épít arcfelis-
merő rendszert? Miért cenzúráz, és avatkozik a politikába egy ma-
gánvállalat?
Egyszerre érdekes és ijesztő a Microsoft ötlete - hirdetéseket né-
zünk és közben pénz keresünk. A koncepció azon az elven alapul,
hogy a modern technológia segítségével már monitorozni és ele-
mezni lehet egy csomó agyi és testi funkciót. Ha ezeket összekötjük
azzal a tevékenységgel, amit a megfigyelt személy az adott időszak-
ban végzett, máris kapunk egy csomó olyan adatot, amely felhasz-
nálható a tevékenység hatásainak elemzésére. Ezért az információ-
ért pedig értelemszerűen a reklám, tartalom vagy termék előállítója
szívesen fizet, hiszen az így gyűjtött adatok "őszintébbek" minden
kérdőívnél és interjúnál.
•
What Google knows about you.
•
If you use Google Maps or other Google apps, it stores a copy of
everywhere you go.
•
Special report: Inside the mass invasion of your privacy.
•
Ha van Google fiókod, valamit láthatsz belőle, mit tárolnak
rólad: https://myactivity.google.com/
•
Soha nem látott dolgozói elégedetlenség feszíti belülről a Google-t.
Adatkezelés a 21. században
Konteo büfé: Mit együnk tata? Big data. - Az alábbi beszélgetés közismert, de olvasd el a lentieket is.
.
A nagy kommunikációs / technológiai cégek a világunkat pozitív módon kitágították (talán még a Frászbúk is),
nélkülük ezeket a sorokat sem tudnám leírni, - de nézz bele az újabb véleményekbe is. - A képek nagyíthatók
„Napnál is világosabb, hogy az internetóriások nemcsak segítik az
államot, hanem egyre inkább maguk válnak állammá”. Szép dolog
ugyan, hogy segédkeznek a járvány megfékezésében, de azért a vál-
ságkezelés az állam feladata. És minél nagyobb hatalomra tesznek
szert, annál súlyosabb az internetes nagyvállalatok működésével
kapcsolatos demokratikus deficit. Ha az állam a koronajárvány ide-
jén átengedi nekik a cselekvést, azzal saját magát gyengíti.
Az amerikai médiatörvény értelmében az internetóriások nem vi-
selnek felelősséget az oldalaikon publikált felhasználói tartalma-
kért, csak a felületet szolgáltatják. Ha így van, akkor közfeladatot
látnak el. Mégis szabadon cenzúrázhatnak, azon az alapon, hogy
magáncégek. „A nagy internetóriások jó cenzorok akarnak lenni.
Csakhogy jó cenzor nem létezik” – olvassuk a hovatovább média-
guruvá avanzsált Niall Ferguson történész írását a Neue Zürcher
Zeitung tárcarovatában.
A korábban a cenzúrát határozottan elutasító internetóriások ma
a demokratikus nyilvánosság védelmének jelszavával szigorú tar-
talomszűrési szabályokat vezetnek be.
- Halló! Sarki Pizza?
- Nem Uram, ez Google Pizza!
- Óh, bocsánat, akkor rossz számot hívtam...
- Nem Uram, jó számot hívott! Csak a Google megvásárolta az
üzletet.
- Oké. Akkor szeretnék rendelni...
- Rendben Uram. A szokásosat?
- Hogyhogy a szokásosat? Ön ismer engem?
- Az adatbázisunk szerint a legutóbbi 12 alkalommal Ön vastag
tésztájú pizzát rendelt sajttal, kolbásszal és szalonnával.
- Igen, pontosan. Most is azt szeretnék...
- Uram, javasolhatnék most valami mást? Egy finom salátatálat?
Jégsalátát sárgarépával, ruccolával és paradicsommal?
- Micsoda? Utálom a zöldségeket!
- Elnézést Uram, de hadd hívjam fel a figyelmét, hogy túl magas a
koleszterin szintje!
- Micsoda? Ezt meg honnan veszi?
- A telefonszáma alapján be tudtuk azonosítani, és így hozzá
tudunk férni az Ön orvosi laboratóriumi eredményeihez az
utóbbi 7 évből.
- Oké, de akkor sem akarom a zöldségeket. Egyébként pedig ne
féltsenek, mert szedek gyógyszert a koleszterin szintemre!
- Bocsánat Uram, de nem rendszeresen szedi azt a gyógyszert!
A kereskedelmi adatbázisunk szerint az utóbbi 4 hónapban
mindössze egyszer vásárolt egy 30 tablettás csomagot az Ön
utcája végén található gyógyszertárban.
- Ugyan már, ez semmit sem bizonyít... Egy másik gyógyszer-
tárból vásároltam a többit.
- Ne haragudjon Uram, de ez sem lehet, hiszen nem látjuk ezt a
kiadást az Ön bankkártya adatbázisán.
- Készpénzzel vásároltam, nem bankkártyával.
- No de a banki elszámolásán sem látszik, hogy ennyi készpénzt
felvett volna!
- Vannak más készpénzes forrásaim is!
- Na de Uram! Az adóbevallásában ez nem szerepel. Reméljük,
hogy nem tagadott le valami bevételi forrást az Adóhatóság
elől!?
- HAGYJON ENGEM BÉKÉN, MENJEN A FENÉBE!
- Sajnálom Uram, de remélem megérti, hogy ezeket az
információkat mi kizárólag az Ön érdekében gyűjtjük és
használjuk!
- ELÉG! Elegem van a Google-ból, Facebook-ból, Twitter-ből,
Whatsapp-ból és a többiből. Ki akarok szállni! Elmegyek egy
lakatlan szigetre, ahol nincs Internet, kábel TV, és senki aki
folyamatosan figyelne és kémkedne utánam!
- Megértem Uram! De fel kell hívjam a figyelmét, hogy ehhez
előbb meg kell újítania az útlevelét, mivel az 6 héttel ezelőtt lejárt...
KAPCSOLÓDÓ:
Veszélyesen nagyra nőttek a Szilícium-völgy liberális urai.
A Facebook a telefonszámunkat is odaadja a hirdetőknek.
Brit vizsgálat: a Facebook digitális gengszter módjára működik.
A Szilícium-völgyi óriások szeretnék a kormányokat távoltartani
attól, hogy azok a profit útjába álljanak.
Az adatok a világ legfontosabb erőforrásává váltak, a kormányzati
adatvédelem elleni vállalati kereszteshadjárat csak most kezdődik…