Seth könyvek. Olvass el legalább egy Seth könyvet (pdfepub)hogy önálló véleményt alkothass a fentiekről,esetleg aseth.huszer-zőinek bevezetőjét a honlapról (a régi bevezetővel, a Prológussal). együtt).Meg kell jegyezni, hogy a Jane Roberts féle Seth anyag (olvasd el a könyvek rövid ismertetőjét!) helyenként mellbevágó, nehezen értelmezhető a kommunikáció nehézségei és szemléleti korlátainkmiatt, - ugyanakkor a 20 éven át folyamatosan átadott konzisztens és magas színvonalú infor-máció meggyőző(ez az egyetlen metafizikai “életmű”, ami helyet kapott a Yale egyetem archivumában). •Az újabbezoterikus művek nagy része szerintem ennek a “second hand” változata - még akkor is, ha némelyik ezt a témát viszonylag színvonalasan adja elő. Egyébként már Jane Roberts életében felléptek a Seth-majmolók („Seth mimics”, ahogy Jane nevezte). • Eckhart Tolleminderről így ír: "Egyesek ugyanis képesek arra, hogy miután elolvastak 50 spirituális témájú könyvet, maguk is írjanak egyet, miután magukba szívták a fogalmakat, remekül át tudják azokat rendezni. Akár valamilyen új módszert is kitalálhatnak, ilyen-olyan nevet adva neki, s a dolog eredeti újdon-ságnak tűnik. Ám hiányzik belőle az az elevenség, ami csak akkor lelhető fel, ha az írás egy speciális tudat-állapotból származik."Ugyanakkoraz, hogy ilyen művek sorozatban jelennek meg, azt is mutatja, hogy az emberek igénylik a vallásokon és a tudományon túlmutató létmagyarázatot. - A tehetséges utánzók mellett a témával visszaélő önjelölt “mindenttudók”, az ügyes szélhámosok, vagya jószándékú, de féligazságokat továbbító tájékozatlan informátorok miatt ezeket a műveket óvatosan kell kezelni, igazságtartalmukatcsak megfelelő műveltséggellehet mérlegre tenni, ami meglehetősen leszűkíti a nagyjából helyesen mérlegelők körét.New Age."Ez valami New Age - ezotéria? Nem. Bár Seth műveiből számos New-Age szerző merített inspi-rációt (olyannyira, hogy sokan egyenesen a New Age-mozgalom kiindulópontját látják a Seth-je-lenségben), maguk a Seth-szövegek nem tartoznak a New Age -hez. Vallásról sincsen szó. Minden valamirevaló Seth-olvasóra igaz, hogy távol áll Seth imádásától, sőt már attól is, hogy bármiféle kultusz tárgyává tegye; leginkább egyfajta filozófiaként kezeli aSeth műveiben feltáruló világszemléletet, és legjobb képességei szerint törekszik arra, hogy ne dogmatikusan közelítsen a Seth-anyaghoz." Szubjektív összefoglaló Azt hiszem, a legtöbb ember gyanakodva, sőt elutasítva fogadja azt, amit az előbbiekben leír-tam, a korszellem, továbbá a témával visszaélők miatt.Jónéhányunk számára viszont a 20 éven át folyamatosan átadott magas színvonalú és kon-zisztens információ - a felmerülő kérdőjelek ellenére - elfogadható (ez az egyetlen metafizikai “életmű”, ami helyet kapott a Yale egyetem archivumában).A Seth anyagok alkalmasak arra, hogy kinézzünk az az Univerzumnak nevezett 'Elvarázsolt kas-télyból’, és hihető információkat kapjunk az életünk valódi természetéről, amelyet a tudományés a vallások csak 'tükör által homályosan’ képesek megmagyarázni (bár Pál apostol előbbi idé-zete, vagy a hinduizmus "Májá" /illúzió/ fogalma pont ezt a homályt felfedve a spirituális valóság el-sőbbségére utal, amit Seth is hangoztat). - Értelmezésükhöz először a 'Seth könyve: A lélek örökérvényessége', utána a Seth megszólal c. könyv alapos és többszöri elolvasását, továbbá a seth.huhonlap tanulmányozását ajánlom (a további irodalmat itt találod), - egy kísérletet megér.Seth világképe - amit a szellemvilággal foglalkozó szakirodalom egy vallások, filozófiák és tudományok feletti rendszernek tart- gyökeresen eltér attól, amit a világról hiszünk, vagy tudni vélünk, de a vallások több magyarázata mégis hasonlít erre, hiszenSeth szerint ez a világkép rejtett tudásként minden emberben megvan. Az ún.'Beszélők' mindezt egyszerűsítve már sokszor el-mondták a környezetüknek, hogy a belső tudás ne merüljön feledésbe (a legnagyobb vallásalapítók, így pl.Krisztus és Buddhais Beszélők voltak, kimagasló képességgel). Seth gondolatai a filozófiában sem példátlanok: A.N. Whiteheadfolyamatfilozófiája (1929) - jóval Seth jelentkezése (1963) előtt -sok mindenben emlékeztet rá. Szerinte az emberi tudat vagy ér-telem valójában egy sokkal mélyebb kreativitás vagy teremtőe-rő sajátos felfokozódása. Ez a kreativitás minden természeti lé-tezőben működik. Whitehead filozófiája arra utal, hogy Istenneka folyamatos változás a létezésmódja. A létezés kaland, amely-nek célja a szépség és a komplex rend elérése, az ellentétes érzések harmonizálódása. - A hasonlóság részben a tudományra is érvényes. Mindaz, amit a kvantumfizika, az Univerzum(U1, U2), az Élet és a Tudat oldalakon kiemeltem, a világ működésének számunkra rendkívül kü-lönös, spirituális jellegét valószínűsítik. Egy példa:David Bohm, a híres kvantumfizikus szerint a fizika megfigyelései mögött a mélyebb valóság or-ganikus szervezetként viselkedik. Sok szempontból a tehetetlennek, élettelennek tartott anyagtele van aktivitással - hasonlóan egy élő szervezethez. Minden egyes ún. részecskében megtalál-ható az a fajta tevékenység, ami az egész univerzumra jellemző. Ez hasonlít ahhoz a vallásos elv-hez, miszerint Isten mindnyájunkban ott van; vagy ahogy ezt a filozófusok megfogalmazták: minden részben megtalálható az egyetemes egész, minden mikrokozmosz tartalmazza a makrokozmoszt.Bohm azt mondja, hogy az anyag és az értelem a jelenségek mögött meghúzódó egyazon egységnek vagy rendnek a megnyilvá-nulásai. Ez egybevág azzal a spinozai elképzeléssel, miszerint mind az anyag, mind az értelem az egyetemes szubsztanciának,Istennek a különböző formái illetve megnyilvánulásai. (Tattva - Tudomány és spiritualitás).Seth szerint ennek a rendkívül tág, és számunkra alig felfogha-tó kozmikus életformának a mozgatórugója a folyamatos kere-sés, felfedezés és tanulás. Eszköze a kreatív teremtés, amely ateremtményeit szintén kreativitással ruházza fel, aminek a mű-ködését lehetetlen pontosan kiszámítani, - célja pedig a tapasz-talatszerzés és a pozitív fejlődés. Döntéseinket az adottságaink, a szűkebb (pl. családi) és tágabbkörnyezetünk - alapvetően befolyásolják, de a lehetőségek ésvalószínűségek rendszerében, a döntési lehetőségek számtalanelágazása közül, a szabad akaratunk választ, - A Tervező min-denütt helyet hagyott a meglepetésnek, és az események se-hol nincsenek eleve elrendelve. - A teremtmények, így mi is, asaját világuknak megfelelő törvények szerint fejlődnek, de azenergiát a lelkektől, illetve Istentől kapják.Mit adhat nekünk Seth?Először is létezésünk rendkívül szokatlan, mégis legvalószínűbb magyarázatát, ami minden eddiginél szélesebb perspektívát ad. - Azt az információt, hogy a lelkünk materializált, de a teremtés révén önállósult része vagyunk, vele sajátos kapcsolatban ma-radva. - Azt, hogy örökké élünk, és az anyagi lét a szellemi teremtésnek csak egyik formája. - Azt, hogy a lelkünk számtalan pár-huzamos életének csak egyike vagyunk, de számára minden élete elválaszthatatlanul fontos. Halálunk után egyéni tudatunkatmegőrzi, ugyanakkor a személyiségünk - saját belátásunk szerint - további más életeket élve továbbfejlődhet.- Azt hogy a lelkünk életválasztása tudatos, a célja a fejlődés, - kerüljünk akár a legnyomo-rúságosabb körülmények közé, - de onnan is lehet kiút ("A legnagyobb mélységben is ott van a vigasztaló Isten, és olykor mélyre kell zuhanni ahhoz, hogy értékelni tudjuk a magasság-ból érkező fényt." – Fabiny Tamás evangélikus elnök-püspök). - Azt, hogy a szabad akaratunk által vezérelt döntéseink durva tévutakra is vezethetnek, de fontos feladatunk, hogy a hibá-inkból tanuljunk. - Azt, hogy a korlátok helyett inkább a ‘belső énünkre’, a lehetőségekre, és a tanulásra koncentráljunk. - Annak a felismerését, hogy a világ alsó szinten tele van tu-datlansággal és versengéssel, magasabb szinten szépséggel, örömmel és isteni eredettel: fontos lenne egymást támogatva erre összpontosítani. - Azt, hogy akiket szoros érzelmi kötelékek fűznek össze, előszeretettel maradnak esetleg több életen át szorosabb vagy lazább fizikai kapcsolatban.- Végül azt is, hogy a mindenség életereje a kreativitás, öröm és szeretet, ami egy gigászi, dinamikusan fejlődő szellemi piramis Minden Létező (Isten), és az önállóvá vált, sokdimenziós szellem-részei, a lelkek - révén valósul meg. Seth szerint Minden Létezőből (Isten), továbbá az entitásokból (lelkekből) minden pillanatban új hajtások / teremtmények ágaz-nak ki, eközben a visszacsatolt információ révén A RENDSZER ÁLLANDÓAN TANÍTJA ÖNMAGÁT. "Mélyebb értelemben őseitek létezése továbbra is folytatódik, minden irányba elágazó új haj-tásokkal. Az általatok ismert világ csak egy időbeli fejlődés, az általatok ismert egyetlen vál-tozat. Fajotok jelenleg is számtalan ismeretlen, a történelem során fel nem jegyzett úton jár..."(Seth: A psziché természete és emberi kifejeződése) "Szabad akaratot kaptatok. Megvannak bennetek a tervek; tudjátok, mit kell elérnetek egyé-nenként, népként, emberiségként. A terveket figyelmen kívül is hagyhatjátok. Mármost: a sza-bad akaratot úgy használtátok, hogy a tárgyi valóság teljesen más lett, mint amilyennek len-nie kellene. Az egót műveltétek ki, ezt tettétek az egyetlen valósággá. Az egóban éltek, mintegy álomban. Ti vagytok azok, akik ezt az álmot túlontúl elevenné tettétek. Az volt a dolgotok,hogy megoldjátok a gondokat, a feladatokat, de közben mindvégig tudatában kellett volna len-netek a lényegnek, a belső valóságnak, nem-anyagi léteteknek. Ezzel nagy mértékben elveszí-tettétek a kapcsolatot. Figyelmetek fókuszát olyannyira a fizikai valóságra állítottátok, hogyez lett az egyetlen valóság, amelyben hisztek…" (Seth megszólal).A fenti mondatok szerintem nagyon fontosak. Ezek szerint a számtalan párhuzamos életformátilletően a mi világunk egy olyan ágra került, ami közös álmaink, elhatározásaink eredményekéntegy nem igazán szerencsés civilizáció-változatot eredményezett. Úgy látszik, hogy az említett kozmikus életforma fejlődésében a szabad akarat révén ilyenek is előfordulnak. Ez - ebből a vi-lágból nézve - rendkívül sajnálatos, - hiszen az örök élet és a komplex fejlődés igérete (esetlegtudata) nem kárpótol azokért a borzalmakért, amiket ember ember ellen elkövetett (elkövet), nem beszélve a balesetek és betegségek kínjairól. Seth szerint a bajok többségét saját magunk okozzuk, ezért meg kell próbálnunk a gondolko-dásunkat átformálni. Szerinte ebben ebben a világban csak a teremtés ABC-jét tanuljuk: Életünk egy tanulási folyamat. Születésünk előtt szüleink kiválasztásával meghatározott tulajdon-ságokat (génállomány, családi háttér - és történelmi környezetet) állítunk be magunknak. Ebben akörnyezetben kell megvalósítanunk a fenti kiemelt idézetben foglaltakat, - a tudati és erkölcsi fel-emelkedéshez pedig életek sorozatára lehet szükség. Ez egy igen nehéz vállalkozás a mi anyagi vi-lágunkban, egy vágyaktól és szükségletektől kínzott testben és elmével, ahol a szellemet (ami ma-ga a kreativitás) és a testet egyensúlyban kéne tartanunk. - A megvalósítás legfontosabb eszközeia tanulás, a tudás és a szeretet.Aki a fenti feladatokat megtanulja (amelyek részben vallási tanítások is), annak “reinkarnációs” ciklusa a fizikai univerzumban vé-get ér, és ha akar, tovább léphet más, fejlettebb univerzumba. Seth létmagyarázatát nehéz felfogni, és egyáltalán elfogadni, ezért a legtöbben egyfajta filozófiának, távoli üzenetnek tekintik, -ugyanakkor szerintem egyes gondolatai búvópatakként már elterjedtek. akiképes elfogadni ezt az üzenetet, annak segíthet azéletének tudatosabb átélésében, abban, hogy a kapcsolatait lehetőleg pozitív kimenettel, intelligensebben kezelje, abban, hogyaz élete értelmes, kreatív legyen, és jobb ember váljon belőle. -- Ez nem megy magától, sok tanulás az ára az értelem és az érzel-mek területén egyaránt. ( lásd még a Vallás2 oldal kapcsolódó részét)
OLVASS EL LEGALÁBBEGY SETH KÖNYVET, HOGY ÖNÁLLÓ VÉLE- MÉNYT ALKOTHASS.AZ ÚJABB EZOTERIKUSMŰVEK NAGY RÉSZEEZEK “LENYÚLÁSA”.
Seth könyvek és az ezoterikus irodalom - New Age - Szubjektív összefoglaló
.
LEGTÖBBEN EGYFAJTA FILOZÓFIAKÉNT KEZE-LIK a SETH KÖNYVEK-BŐL FELTÁRULÓ VILÁG-SZEMLÉLETET.
ISTENNEK a FOLYAMA-TOS VÁLTOZÁS a LÉTE-ZÉSMÓDJA, AMELYNEKCÉLJA A SZÉPSÉG és aKOMPLEX REND ELÉRÉSE.
(a képek részben nagyíthatók, egyesekben szöveggel)
MINDEN LÉTEZŐ (ISTEN), ÉS RÉSZEI AZ ENTITÁSOK (LELKEK), TOVÁBBÁ A TEREMTMÉNYEIK EGY DINAMIKUSAN NÖVEKVŐ KOZMIKUS ÉLETFORMÁT ALKOTNAK, AMIBEN A RENDSZER ÁLLANDÓAN TANÍTJA ÖNMAGÁT.
"A földi életben meg kell értenünk a teremtés felelősségét: a gondolatok és az érzelmek konkrét - sok esetben negatív - következményeit. Ahogy a gyermek tortát készít a sárból, úgy formáljuk ki gondolatokból, várakozásokból és érzelmekből a sorsunkat és a civilizációt, aztán pedig megnézzük, mit alkottunk. Ebben a folyamatban a legfontosabb a felelősségvállalás mellett: meg kell tanulnunk az önfegyelmet, a mások iránti együttérzést, és a pozitív vágyat a teremtésre és szeretetre, a pusztítás és gyűlölet helyett."
"Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem." (Biblia, Pál apostol 1. levele a Korinthusiakhoz, 13. rész). Egyik értelmezése: amikor az ember - Isten országának eljövetelekor - a teljességet látja, akkor meglátja önnön kicsiségét is. Minden igazság addig csupán rész-igazság, "tükör általi homályos látás", az igazi valóság akkor tárul fel majd. X